Voor de beste mobiele ervaring is deze website alleen in portret modus te bekijken

Mobile menu

MC2 2018


Subtitel hier?

Zorgverzekeraars

Onderstaande informatie geldt alleen voor cliënten/trajecten, die gestart zijn vóór 1 januari 2019

MC2 heeft met nagenoeg alle zorgverzekeraars een contract voor GBGGZ (de generalistische Basis GGZ): a.s.r., Aevitae, Anderzorg, Avero Achmea, Bewuzt, Caresq, CZ, De Amersfoortse, De Friesland, DeltaLloyd, Ditzo, DSW, Eno (Salland, Hollandzorg, ZorgDirect), FBTO, IAK, Interpolis, inTwente, IZA, IZZ, Menzis, Menzis HEMA, MVJP, OHRA, ONVZ (PNO, VvAA), OWM (Zorg en Zekerheid), OZF, stad holland, SZVK, UMC, Univé, VGZ, VRZ, ZEKUR, Zilveren Kruis, Zorgzaam, Zorgzaam Verzekerd. Staat jouw zorgverzekeraar hier niet tussen, neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.

Overigens de ZorgVerzekeraars vergoeden de (evidence based) interventies die worden toegepast binnen onze praktijk, waarbij je wel moet letten op je eigen risico.

GGZ Kwaliteitsstatuut

Per 1-1-2017 zijn wij, als aanbieder van GBGGZ, verplicht een kwaliteitsstatuut te hebben. Daarmee verklaren wij én tonen wij aan dat de juiste hulp, op de juiste plaats en door de juiste zorgprofessional, binnen een professioneel en kwalitatief verantwoord netwerk, wordt geleverd. Klik hier om het kwaliteitsstatuut in te zien.

Kwaliteitskeurmerk KiBG

De kwaliteit in de Generalistische Basis GGZ wordt nauwlettend nagestreefd. Ook MC2 heeft daar een aandeel in: wij werken volgens het Kwaliteitskeurmerk van de Stichting Kwaliteit in Basis GGZ (KiBG). Dit houdt in dat we aan normen voldoen die staan voor cliëntgerichte behandeling, systematisch en evidence based handelen, herstelgerichte zorg voor cliënten met chronische klachten, continue verbeteren en innoveren. Enkele zaken waarover we de cliënten mogen informeren via de website vindt je hier.

Shared Decision Making

Samen beslissen we hoe we de behandeling vorm gaan geven

Omdat wij als MC2 het belangrijk vinden cliëntgericht te werken, de cliënt wordt gezien als regisseur van een eigen traject (daarin de ondersteuning geniet van onze behandelaars). De cliënt beslist mee over het eigen te doorlopen behandeltraject (we noemen dit “shared decision making”: behandelaar en cliënt geven samen invulling aan het proces van de behandeling aan de start van het traject middels het bespreken van het behandelplan). Om dit zo optimaal te kunnen laten verlopen, vragen wij de cliënt om na de behandeling voor ons de CQi-vragenlijst in te vullen...

Praktijkreglement

"De huisregels en afspraken van MC2"

In het praktijkreglement vind je een aantal huisregels en afspraken die wij als MC2 met jou willen handhaven. Deze gaan onder andere over het maken van een afspraak, verhindering en verzekering.

NEN-Certificatie

Bij MC2 staat kwaliteit boven kwantiteit. Om dit te waarborgen hebben wij vanaf 2014 tot mei 2017 een NEN-certificaat gehad, wat inhoudt dat wij een kwaliteitssysteem hanteren om onze kwaliteit van zorg te garanderen naar cliënten en opdrachtgevers. Dat wij doen wat we zeggen dat we doen, heel simpel gezegd. En dat is hoogwaardige zorg aanbieden! Naast dat wij middels het certificaat onze kwaliteit aantonen vinden wij het nóg belangrijker dat cliënten dit ook ondervinden...